Jumaat, 26 November 2010

Petua Nampak Muda

Pagi2 buta ni, teringin pulak nk bg petua... hehe.. Petua ni untuk blogger2 yg tak nak nampak tua, walaupun usia dh mencencah 30-an ke atas. ok, terus to the point. Untuk kita melambatkan proses penuaan, kita bukan saja kena jaga bahagian luaran. Untuk kekalkan kulit agar lebih efektif, penjagaan dalaman turut membantu dalam proses ni. Selain minum air mineral atau air putih sebanyak 8 gelas sehari serta membanyakkan pengambilan buah-buahan dan sayuran segar sebagai antioksidan, ada ramuan tradisional yang boleh membantu dalam proses ni.

Bahan-bahannya :
• Teh
• 4 sudu madu
• 1 sudu serbuk kayu manis

Cara-caranya :
Campurkan 4 sudu madu, 1 sudu serbuk kayu manis dan 3 cawan air. Rebus seakan-akan teh.

Minumlah 1/4 cawan sebanyak 3-4 kali sehari secara teratur untuk nampak lebih efektif melambatkan proses penuaan. Kulit akan nampak lebih segar dan lembut tanpa melibatkan bahan kimia.

Sekian... Selamat mencuba.

11 ulasan:

  1. Tapi saya xboleh nak minum teh.. just milo je.
    mcmane tu nak buat? nak kulit cantik juga nie..;)
    salam kenal.. apezs dah follow..(",)

    BalasPadam
  2. apezs : xdpt la den nk tolong.. hehe.. milo xboleh campur... ambik milo tu, sapu kt kulit, mesti cantek punyer... ;) salam kenal... dh follow balik

    Aesya : tq taw... amalkan kalau xnk cepat tua.. hehee

    BalasPadam
  3. sy xsuka teh.. xsedap... :D

    BalasPadam
  4. xsuka teh erk... patut la pipi tu nmpak kembong.. :p

    BalasPadam
  5. ske minum teh tanpa gula. slalu dok tau teh n madu saja. ni siap ada cinnamon powder noo.. takpa. satg cek selongkaq dalam mari kot2 ada.

    BalasPadam
  6. hehe... patut la cek Tak nampak tua... minum la selau taw..

    BalasPadam
  7. Bagus nie leh cube :)
    Jom Singgah ke akuanakpahang "Tak kenal, maka tak cinta"

    BalasPadam
  8. wah..petua awet muda...mmg menariklah..sesuai ke utk remaja?..hehehe

    jom jengah :http://iqbalhakimi.blogspot.com/2010/11/kalau-lisa-surihani-ada-blog.html

    BalasPadam
  9. boleh jer... prose utk kekal muda.. kalau amal dr skarang, sampai umur 30 pown stil nampak remaja... hehe... ok2.. saya jengah dngan kadar segera...

    BalasPadam

Pendapat Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...